Telecommuting, remote work, or telework is a work arrangement in which employees do not commute to a central place of work.

العمل عن بعد، أو العمل عبر الإنترنت هو ترتيب للعمل بحيث لا يجب على الموظفين الحضور إلى مقر عمل.
--~~~~ arrabah

A person who telecommutes is known as a "telecommuter", "teleworker", and sometimes as a "home-sourced," or "work-at-home" employee.

يسمى الشخص الذي يعمل عن بعد بـ"المتصل عن بعد" او "العامل عن بعد" و احياناً يسمى "المصدر المنزلي" او الموضف الذي يعمل في البيت.
--~~~~ Mohammed Ammar

Many telecommuters work from home, while others, sometimes called "nomad workers", use mobile telecommunications technology to work from coffee shops or other locations.

أكثر العاملين عن بعد يعملون من داخل منازلهم، بينما البعض يفضل العمل في محلات المقاهي (كافيه، كوفي شوب) أو أماكن أخرى، خاصة بعد تحسن تقنية الاتصالات التي سهلت حصول ذلك.
--~~~~ arrabah

According to a Reuters poll, approximately "one in five workers around the globe, particularly employees in the Middle East, Latin America and Asia, telecommute frequently and nearly 10 percent work from home every day".

وبحسب إحصائيات من رويترز فإن واحد من خمسة عاملين حول العالم (20%) -وخاصة في الشرق الأوسط وأمريكا اللاتينية وآسيا- يعملون عن بعد من حين لآخر، وتقريباً 10% يعملون عن بعد من منازلهم يومياً.
--~~~~ arrabah

Technology[edit]

التقنية
--~~~~ arrabah